AAz aszfaltkeverék merevsége a pályaszerkezet méretezéshez használt egyik fő jellemző. Az
európai szabványok hazai bevezetéséig a merevség vizsgálatok Magyarországon nem voltak
egységesítve. Az MSZ EN 12697-26-os szabvány több, a merevség meghatározására
használható, módszert határoz meg. A módszerek nem csak a vizsgálandó próbatestek
típusában, hanem a vizsgálatok jellegében is eltérnek egymástól. Így a különböző eljárásokkal
meghatározott merevségek értékei is nagyságrendekkel eltérhetnek egymástól, ami jelentős
nehézségeket okoz a pályaszerkezetek méretezésénél.
Mivel a szabvány engedélyezi ezért hazánkban is több eltérő vizsgálati módszert
alkalmaznak, így a különböző laborok által készített eredmények nehezen
összehasonlíthatóak. Ez a kutatás ennek lehetséges megoldását célozza meg.
A témát választó jelölt feladata az különböző vizsgálatok eredményei között a szakmában is
jól használható összefüggések feltárása és elemzése. A kutatás során cél egy összehasonlító
módszer kidolgozása a különböző vizsgálattípusok függvényében és javaslatétel a
pályaszerkezet méretezéséhez használt merevségi modulus egységes meghatározására. Ehhez
különböző típusú és összetételű aszfaltkeverékek laboratóriumi vizsgálatait kell elvégezni
különböző vizsgálati paraméterekkel.