2020. July 27.
A 3-4-5 (vagy több) rétegű hajlékony útpályaszerkezetek közelítő vizsgálatánál szükség lehet arra, hogy a felső kettő (vagy három) aszfaltréteget összevonjuk az eredeti rétegvastagságok egyszerű összeadásával. Ilyenkor az összevont új aszfaltrétegnek meg kell állapítanunk az ún. egyenértékű teherbírási modulusát. Az egyenértékű modulus számítására több módszer ismert az irodalomban, de mindegyikben közös, hogy a rétegek hajlítási merevségének azonosságát írják elő az eredeti és az összevont rendszerben. A hallgató feladata, hogy a többrétegű hajlékony útpályaszerkezet modellekkel olyan adatsorokat (szerkezeti variációkat) hozzon létre, amikkel már a különféle egyenértékű modulus számító eljárások összehasonlító elemzése elvégezhető az útpályaszerkezet méretezés szempontrendszere alapján.